Istnieje bardzo dużo środków, które wspomagają reklamę firmy, jesteśmy bombardowani z każdej strony nowymi wymysłami PR-owców. Coraz popularniejszy staje się też sarkastyczny zwrot, o „wyskakiwaniu z lodówki” tyczy się to przede wszystkim firm, które oczywiście nic wspólnego z branżą spożywczą nie mają.

   Firmy prześcigają się w pomysłach jak zbudować pozytywny wizerunek. Po wizycie w banku zazwyczaj wyjdziemy z breloczkiem od kluczy, w supermarkecie dostaniemy logowany notatnik i długopis. Coraz częściej też możemy spotkać się ze spersonalizowanymi gadżetami typu słodycze, czy akcesoria kuchenne. Co branża, to inne ciekawy pomysły upominków dla klientów, ostatnim trendem są też cukierki z nadrukiem i nie mówimy tu o najtańszych cukiereczkach mini, tylko o bardzo dobrej jakości słodyczach. W ofercie producentów jest bardzo szeroki wybór pralinek, najpopularniejsze są to krówki w różnych smakach, karmelki lub owocowe landrynki, bardziej wykwintne mogą być czekoladki belgijskie lub bombonierki. Spotkałam się nawet z dedykowanymi gumami do żucia i lizakami. U producentów możemy zaprojektować opakowanie cukierków wedle własnych upodobań, może ono zawierać logo firmy lub śmieszne napisy. Jest to ciekawy upominek dla klientów, który wzbudza zawsze pozytywne emocje, a przychodząc do takiej firmy z dziećmi jeszcze lepiej budujemy tą ciepłą relację, bo jak wiadomo dzieci kochają słodycze.
Budowanie wizerunku firmy jest bardzo ważnym aspektem pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania z nimi trwałej relacji. Szeroki zakres działania marketingowego to podstawa w uzyskaniu pożądanego efektu, ciągle należy rozbudowywać ten dział, aby klienci zawsze kojarzyli firmę pozytywnie.