Moda nieodłącznie łączy się z reklamą. Niestety możemy to zaobserwować dziś już na każdym kroku. Nie chodzi tylko o metki, ale również o symbole i loga firm, które widnieją na ubraniach. Markowa odzież najbardziej znanych firm nie pozostawia wątpliwości, przez kogo została wyprodukowana. Stąd też nasz rynek – szczególnie zaś targowiska, zalewane są masą podróbek. Anegdoty jakie krążą o podrobionych znakach firmowych i nazwach znane są od lat. Dziś ciężko znaleźć jest na przykład koszulki z nadrukiem, które nie byłyby opatrzone na przykład motywem zaczerpniętym z popkultury. Bohaterowie filmów, gier komputerowych czy kreskówek stają się motywami koszulek oraz innych elementów takich jak chociażby torby bawełniane czy dziecięce dodatki: plecaki, piórniki i tym podobne.
Filmy, motywy z nich zaczerpnięte oraz główni bohaterowie stają się modni nie tylko w naszej świadomości, ale również na naszych ubraniach. Nie zauważamy już cienkiej granicy jaka oddziela nas od żywej, chodzącej reklamy. Motywy reklamowe – oprócz klasycznych gadżetów, najczęściej spotykamy na odzieży dziecięcej i młodzieżowej. Tu jednak widzimy inne zjawisko (które występuje również w innych grupach wiekowych lecz nie jest tak bardzo widoczne). Chodzi mianowicie o chęć posiadania tego, co wpływa na nasze postrzeganie przez innych. Młodzież i dzieci przykładają bardzo dużą rolę do akceptacji w grupie rówieśniczej. Często na tą akceptację wpływa właśnie posiadanie rzeczy. Zjawisko to jest bardzo niepokojące – choć znane przecież od zawsze.
Wszechobecny konsumpcjonizm przybiera dziś niemal skrajne formy. Świat reklamy ciągle zmienia się: zachodzi tu jednak zjawisko dwustronne. Po pierwsze to konsumenci wymuszają na reklamodawcach i producentach formę przekazów i właściwości samych produktów, z drugiej jednak strony, to reklama wpływa na nasze postrzeganie danego produktu, nadając mu pewne wartości, których nie przypisalibyśmy mu wcześniej.

REKLAMA: zobacz najmodniejsze torby bawełniane http://greenprint.com.pl/produkty/torby-bawelniane

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *